Ładowanie

Jak zostać konduktorem ? na polskiej kolei

konduktor.pl niezależna strona informacyjna o kolei

Jak zostać konduktorem ? na polskiej kolei


Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 135

Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 136

Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 148

Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 151

Jak zostać konduktorem? Jakie wymagania trzeba spełnić ? , aby dostać się do pracy na kolei. Postaram się wam odpowiedzieć na wasze pytania w tym artykule.

Praca na kolei czysty przypadek. Nigdy nie myślałem , że kolej może pochłonąć tak człowieka ,a praca związana z zawodem konduktora tak bardzo wciąga w świat kolei.

Przygodę z pracą na kolei zacząłem w 2012 roku w firmie Koleje Wielkopolskie. Wierzcie lub nie, ale nigdy wcześniej nie miałem styczności ani nie interesowałem się tą tematyką, Ale dziś, po tych kilku latach spędzonych na szlaku, wsłuchując się w przyjemny stukot kół, mogę powiedzieć, że stałem się pasjonatem kolei.

Ale do rzeczy, miało być „Jak zostać konduktorem?

Na początku warto wyszukać strony danych przewoźników, i rozglądać się na bieżąco za aktualnymi ofertami o pracę na stanowisko konduktora (obstawiając , że nie mamy doświadczenia w tym zawodzie) , w przeciwieństwie do osób które mają jakiś staż lub poszli o krok wyżej i są aktualnie kierownikami pociągu etap rekrutacji jest łatwiejszy (ale o tym w osobnym wpisie). Wracając do niedoświadczonej osoby, która stara się o pracę konduktora.

Osoba starająca się na to stanowisko musi mieć wielką cierpliwość, opanowanie być uśmiechnięta oraz dobrze nawiązywać kontakt z ludźmi, ponieważ sama praca wymaga od nas kultury osobistej i pomimo , że pasażerowie czasem mają zły dzień musimy „trzymać emocje na wodzy” ponieważ każdy pracodawca , który przyjmuje taką osobę na te stanowisko oczekuje od nas budowania zaufania do firmy jak i jej samej wizytówki.

Konduktor pełni w pociągu rolę obsługi podobnej do tej w samolocie, w przeciwieństwie do kierownika pociągu ma za zadanie dopilnować aby stan techniczny wagonów (drzwi, klimatyzacja oświetlenie itp.) były sprawne , zasygnalizowanie dźwiękiem gotowości pociągu do odjazdu (Wsiadać! (Rp 11) ,Gotów do odjazdu (Rp 12), ) a także dbanie o bezpieczeństwo i komfort podróżnych oraz dopilnowanie aby podróżni nie łamali przepisów obowiązujących w pociągu. Konduktor musi być w ciągłym kontakcie z kierownikiem pociągu oraz maszynistą. Po zakończonej pracy zadaniem konduktora jest przejście pociągu w celu sprawdzenia czy w wagonach nie pozostały rzeczy pozostawione przez pasażerów oraz przekazać (w razie znalezienia) je do biura rzeczy znalezionych.

Jak widać po mojej osobie praca na kolei nie wygląda źle, a plusy z tego , że pracujemy w stabilnej firmie, z możliwością rozwoju, zdobyciem doświadczenia , poznaniem tematu kolei, oraz rozwój osobisty i kształtowanie charakteru to tylko kilka z niewielu przykładów pracy jako konduktor.

Więcej na temat pracy konduktora znajdziecie na moim profilu instagram i facebook pokazuje na nich swoją pracę „od zaplecza”

Share this content:

error: Treść jest chroniona !! Prawami autorskimi

Kontynuując korzystanie z witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia podczas przeglądania. Jeśli będziesz nadal korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie lub klikniesz „Akceptuję” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij