Jak zostać konduktorem ? na polskiej kolei
Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 135
Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 136
Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 148
Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 151
Jak zostać konduktorem? Jakie wymagania trzeba spełnić ? , aby dostać się do pracy na kolei. Postaram się wam odpowiedzieć na wasze pytania w tym artykule.
Praca na kolei czysty przypadek. Nigdy nie myślałem , że kolej może pochłonąć tak człowieka ,a praca związana z zawodem konduktora tak bardzo wciąga w świat kolei.
Przygodę z pracą na kolei zacząłem w 2012 roku w firmie Koleje Wielkopolskie. Wierzcie lub nie, ale nigdy wcześniej nie miałem styczności ani nie interesowałem się tą tematyką, Ale dziś, po tych kilku latach spędzonych na szlaku, wsłuchując się w przyjemny stukot kół, mogę powiedzieć, że stałem się pasjonatem kolei.
Ale do rzeczy, miało być „Jak zostać konduktorem?”
Na początku warto wyszukać strony danych przewoźników, i rozglądać się na bieżąco za aktualnymi ofertami o pracę na stanowisko konduktora (obstawiając , że nie mamy doświadczenia w tym zawodzie) , w przeciwieństwie do osób które mają jakiś staż lub poszli o krok wyżej i są aktualnie kierownikami pociągu etap rekrutacji jest łatwiejszy (ale o tym w osobnym wpisie). Wracając do niedoświadczonej osoby, która stara się o pracę konduktora.
Osoba starająca się na to stanowisko musi mieć wielką cierpliwość, opanowanie być uśmiechnięta oraz dobrze nawiązywać kontakt z ludźmi, ponieważ sama praca wymaga od nas kultury osobistej i pomimo , że pasażerowie czasem mają zły dzień musimy „trzymać emocje na wodzy” ponieważ każdy pracodawca , który przyjmuje taką osobę na te stanowisko oczekuje od nas budowania zaufania do firmy jak i jej samej wizytówki.
Konduktor pełni w pociągu rolę obsługi podobnej do tej w samolocie, w przeciwieństwie do kierownika pociągu ma za zadanie dopilnować aby stan techniczny wagonów (drzwi, klimatyzacja oświetlenie itp.) były sprawne , zasygnalizowanie dźwiękiem gotowości pociągu do odjazdu (Wsiadać! (Rp 11) ,Gotów do odjazdu (Rp 12), ) a także dbanie o bezpieczeństwo i komfort podróżnych oraz dopilnowanie aby podróżni nie łamali przepisów obowiązujących w pociągu. Konduktor musi być w ciągłym kontakcie z kierownikiem pociągu oraz maszynistą. Po zakończonej pracy zadaniem konduktora jest przejście pociągu w celu sprawdzenia czy w wagonach nie pozostały rzeczy pozostawione przez pasażerów oraz przekazać (w razie znalezienia) je do biura rzeczy znalezionych.
Jak widać po mojej osobie praca na kolei nie wygląda źle, a plusy z tego , że pracujemy w stabilnej firmie, z możliwością rozwoju, zdobyciem doświadczenia , poznaniem tematu kolei, oraz rozwój osobisty i kształtowanie charakteru to tylko kilka z niewielu przykładów pracy jako konduktor.
Więcej na temat pracy konduktora znajdziecie na moim profilu instagram i facebook pokazuje na nich swoją pracę „od zaplecza”
Share this content: