Ładowanie

Koleje Wielkopolskie zelektryfikują swój Punkt Utrzymania Taboru w Poznaniu!

konduktor.pl

Koleje Wielkopolskie zelektryfikują swój Punkt Utrzymania Taboru w Poznaniu!


Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 135

Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 136

Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 148

Warning: Trying to access array offset on false in /home/platne/serwer50035/public_html/konduktor/wp-content/plugins/seo-optimized-images/seo-optimized-images.php on line 151

Punkty Utrzymania Taboru są ważnym miejscem w funkcjonalności taboru kolejowego. To tutaj dokonuje się napraw drobnych usterek, rewitalizacji poszczególnych elementów taboru, czy chociażby nawet jego umycie. Koleje wielkopolskie w swoim posiadaniu obejmują 3 PUT-y: w Poznaniu, Zbąszynku i Wągrowcu. Dla jednego z nich szykuje się drobna rewitalizacja. Przekonajcie się sami w dalszej części tego materiału.

5 maja 2023 roku został oddany do użytku Punkt Utrzymania Taboru w Wągrowcu. Od tego momentu przeprowadzanie kontroli oraz działania eksploatacyjne przy taborze spalinowym zostały przeniesione właśnie tam. Warto wspomnieć, że we flocie Kolei Wielkopolskich znajduje się 49 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, 25 Spalinowych Zespołów Trakcyjnych oraz 6 pojazdów Hybrydowych (bimodalnych). Też właśnie dlatego Koleje Wielkopolskie postanawiają zelektryfikować swój PUT w Poznaniu.

Więcej możliwości, mniej kłopotów

Dotychczas serwisowanie i eksploatacja Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych odbywało się jedynie w Zbąszynku, który był jedynym zelektryfikowanym PUT-em Kolei Wielkopolskich. Teraz dzięki powieszeniu sieci trakcyjnej na Poznańskim Punkcie Utrzymania Taboru, EZT nie będą musiały wykonywać obiegu w taki sposób, aby udać się do Zbąszynka w celu kontroli. Dodatkowo, pojazdy które są odstawiane na południe od peronów stacji Poznań Główny znajdą przytulne miejsce do spoczynku od pracy pod dachem poznańskiej ,,Szopy”. Jednocześnie uchroni to tabor przed wizytą graficiarzy, którzy uwielbiają dewastować tabor kolejowy swoimi rysunkami.

PUT Wągrowiec z nowym, ważnym celem

Po otwarciu Punktu Utrzymania Taboru w Wągrowcu, przeniesiono tam większość wykonywanych napraw związanych z taborem spalinowym. Obecnie we Wągrowcu wykonuje się przeglądy P1 i P2, wykonywane dotychczas w Poznaniu. Pozostała tam jedynie grupa inżynierów i techników, którzy będą wykonywać przeglądy P3 oraz wyższe. Poznański Punkt będzie również wykonywać naprawy po kolizjach i awariach.

Share this content:

error: Treść jest chroniona !! Prawami autorskimi

Kontynuując korzystanie z witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia podczas przeglądania. Jeśli będziesz nadal korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie lub klikniesz „Akceptuję” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij